trešdiena, 2010. gada 8. septembris

Ko es vēlos no EVS:

Izmantošu 8 kompteneces pēc kurām beidzot savu EVS nāksies analizēt - padarīto un iemācīto. Kā arī priekš sevis definēt - Ko vēlos no EVS iegūt!

Saziņa mātes valodā (latviešu) (Communication in the mother tongue).
Atceroties trenera Marchika sacīto, par runāšanu ar sevi, kas aug intensitātē, pavadot laiku brīvprātīgajā darbā, līdz pat pazīmēm, par prātā sajukšanu, es izveidoju blogu. Ja ņem vērā, ka arī ikdienā viss vairāk runāju pati ar sevi (tagad konkurence ir mans suņuks), tad negribu nemaz iedomāties, kas darīsies Itālijā. Skypes būs pārdedzis, blogs pārpildīts un ciemiņi mainīsies ne pa mēnešiem, ne pa nedēļām, bet pa dienām! Bet ja godīgi, esmu domājusi, rakstīt blogu trijās valodās - lv, eng, it. Redzēsim... ar laiku. Vēlētos arī vietējā Ogres laikrakstā (piemēram, Ogrēnietis) likt nelielus rakstiņus par manām EVS gaitām ik mēnesi, lai radītu cilvēkos (īpaši vecākā gājuma) izpratni par brīvprātīgo darbu, par 21.gs. jauniešiem un iespējām, ko paver mums Eiropas Savienība. Gribas pozitīvismu sniegt!
Saziņa svešvalodās (Communication in foreign languages).
Šī ir galvenā kompetence kuru vēlos izveidot, attīstīt  un padarīt perfektu. Angļu valoda pati par sevi (bet ja godīgi, tad kā aizbraukšu teikšu: "forget english") un ITĀĻU VALODA - viens no galvenajiem iemesliem kādēļ es dodos EVS! Mans mērķis - PERFEKTI iemācīties itāļu valodu. Atkāpe, lai ņemtu no EVS uz maksimumu, atļaušos savai istabas biedrenei lūgt komunicēt ar mani spāniski. Tas ik būs perfekti!
Matemātiskā, dabaszinību un tehnoloģijas kompetence (Mathematical competence and basic competences in science and technology).
Matemātiskā, cerams, ka dos man budžetu un projektus īstenot, tad varēsim attīstīt šo spēju! .. un jā stratēģiskā domāšana, attīstām! Zinātnes un tehnoloģijas kompetence šķiet kopā vienā maisā, bet līdz galam neizpratu šo kompetenci. Kā es kalkulēšu, lai varētu kaut kur aizceļot, kā nekā kabatas nauda mēnesī būs 115Eur, bet vēlmes IR tik daudz - no Itālijas apceļošanas, līdz Balkāniem un vēl, un vēl...
Digitālā kompetence (Digital competence).
Tā kā no Apeirona laikiem dikti patīk filmiņas/klipiņus meistarot, tad gribu ar EVS sataisīt. Tik par ko? Ar ideju ģenerēšanu nevaru sūdzēties, aizbraukšu un redzēšu! Izdomāju, man tak būs jāpopularizē brīvprātīgais darbs!
Mācīšanās mācīties (Learning to learn).
Tas gan būs interesanti. Uz mācīšanos esmu pasīva, man vajag labu skolotāju, tādu kuru es cienu, apbrīnoju un kurš priekš manis ir varonis! Ja tāds nebūs, tad mācīšos vai nu viena vai vispār nemācīšos. Ar varu šeit nekas nenotiks! Tā man viena no skolas traumām.
Kultūras izpratne un izpausme (Cultural awareness and expression)
Gribu teikt, zinu, kur braucu. Man kā īstam ziemeļniekam nebūs šoks, ka mani nāk un bučo sveši cilvēki vai citas kultūras atšķirības, kuras esmu jau uzošņājusi, pielāgojusies un dažas pat pārņēmusi. Bet ko ļoti gribētu īstenot savā EVS apmeklēt Itāļu tautas dejas. Tas būtu pa PIRMO! Kā arī cita veida itāļu kultūras izpausmes veidus. Jā, arī baznīcas apmeklējums būtu interesanti, lai gan esmu to darījusi Sicīlijā, bet patiesi jāizmēģina, regulāri iet uz baznīcu!
Sociālā un pilsoniskā kompetence (Social and civic competence).
Šķiet šī kompetence pārklājās ar iepriekšējo manās atbildēs.
Pašiniciatīva un uzņēmējdarbība (Sense of Initiative and Entrepreneurship).
Man kā aktīvam sociālās dzīves pārstāvim nevajadzētu rasties problēmām. Es patiesi vēlētos īstenot savas idejas. Man tās aug kā sēnes šogad! Tik jāpieraksta, jo aizmirstas. Gribētu uztaisīt ralliju pa Venēciju, nesot kādu saukli, protams! Būtu feini kādu apmaiņu noorganizēt un aizvest Dolo jauniešus uz Latviju (bet tam laiks būs par maz)... katrā gadījumā, es tak prezentēšu Latviju un vēlos spēlēt uz visiem 100% un lai visa Dolo (nieka 15 000 ļaužu) zina, kas ir, kur ir un kāda ir LATVIJA!

Ja lasot blogu, jūtat, ka kaut ko laika gaitā nepilnveidoju - dodat pa pirkstiem!


Palīgs brīvprātīgajiem un apraksts par visām 8 kompetencēm.


 



1 komentārs:

  1. Cepuri nost! Man prieks ir lasīt, par Tavām 8 kompetencēm.:)
    Un Latvijas nešana tautiņās. Tas ir lieliski!:)
    Man ar te būs iespēja taisīt latviešu vakarus, ja vēlēšos. Un es noteikti apsveru domas ko tādu saorganizēt. Tas būtu skaisti.
    Nesam Latviju Eiropā!!!:))

    AtbildētDzēst